معرفی انواع لوله فاضلاب

انواع لوله فاضلاب برای لوله ‌کشی در ساختمان

لوله واتصالات فاضلابی از اصلیترین محصولات درسیستمهای مکانیکی وفاضلابی صنعت ساختمان میباشد .شناخت انواع لوله فاضلاب میتواند به خرید و انتخاب شما کمک کند.ما در اینجا به انواع لوله واتصالات فاضلابی می‌پردازیم . وتمامی این لوله‌ها رابه همراه مزایا و معایب آن‌ها میسنجیم. جنس استفاده شده برای ساخت لوله اتصالات فاضلابی بسیارمقاوم بوده و هریک از این لوله ها میتواننددرموقعیت های خاصی مورداستفاده قراربگیرند.اتصالات نیوفلکس

لوله‌ های فاضلاب

لوله‌های فاضلاب درهر منطقه‌ای جهت دورکردن آب فاضلاب خانه‌ها ومناطق صنعتی موردنیازند. برای تمام مقاصد، انواع مختلفی از لوله‌های زهکشی وجود دارد. لوله‌ای که انتقال آب از یک مکان به مکان دیگر راآسان می‌سازد لوله‌ی زهکشی نامیده می‌شود. این لوله‌ها از اهمیت زیادی برخوردارند، به دلیل این که وظیفه مهم دفع فاضلاب از خانه‌هایمان ‌یا یک مجموعه صنعتی را برعهده دارند. هم چنین برای جلوگیری از سیل که به دلیل شرایط باتلاقی و فرسایش خاک ایجادمی‌شود، دارای اهمیت هستند.‌فروش لوله و اتصالات

انواع لوله فاضلاب برای لوله ‌کشی

در حال حاضر، انواع مختلف لوله‌های فاضلاب وجوددارد که برای انواع مشکلات زهکشی مورداستفاده قرارمیگیرند. امروزه بیشترین لوله‌های فاضلابی که مورد استفاده قرار می‌گیرند، لوله‌های فاضلاب پی وی سی و پلی اتیلن هستند. با این حال، به غیر از این لوله‌ها، انواع متفاوت دیگری از لوله‌ها مورد بهره برداری قرار می‌گیرند که جریان آب را با مهارت هدایت میکنند.لوله نیوپایپ

تقسیم بندی انواع لوله فاضلاب

انواع فاضلاب‌هارا میتوان ازنظر نوع تولید به پنج دسته به شرح زیر تقسیم کرد.

  • فاضلاب خانگی مانندشستشو‌، استحمام ‌
  • فاضلاب‌های صنعتی مانند کارخانجات‌
  • مراکز تجاری مانند مراکز خرید
  • فاضلاب مراکز عمومی و اداری مانند زندان‌، پادگان‌
  • سیلاب‌ ها و روان آب ‌های سطحی مانندآب‌ های روان‌

نوع دیگر تقسیم بندی فاضلاب‌ ها از نظرتخلیه به شبکه جمع آوری فاضلاب است که به شرح زیر است.

  • فاضلاب‌ها نیازی به پیش تصفیه ندارند‌و مشابه فاضلاب خانگی بوده واین‌ فاضلاب‌هایی که بدون موادسمی هستند.
  • ‌فاضلاب‌هایی که حاوی موادسمی بوده و نیاز به پیش تصفیه قبل ازتخلیه به شبکه جمع آوری فاضلاب رادارند.

لوله و اتصالات داراکار،لوله واتصالات اینگل ولوله واتصالات پارس پلاست ازبرندهای شناخته شده ومطرح در این زمینه هستند. این برند های معتبر با استفاده از دانش روزدنیا و به کارگیری متخصصان در این زمینه توانسته اند محصولاتی با استاندارد های جهانی را تولید و به بازار عرضه کنند .لوله اتصالات فاضلاب متنوعی در بازارموجودهستند که تفاوت هایی در مواد اولیه و نحوه نصب آنها وجود دارد. برخی از پرکاربردترین لوله های فاضلابی که این روزها در بسیاری از ساختمان ها مورداستفاده قرار میگیرند عبارتنداز:

  • لوله pvc
  • لوله پلی اتیلن
  • لوله upvc (لوله پلیکا)
  • لوله های پوشفیت (این لوله هانیز میتوانند از مواداولیه گوناگونی تولیدشوند)
  • لوله فاضلاب سایلنت (این لوله هامیتوانند از جنس pvc،upvcو… باشند)

مسلما درهنگام خرید این لوله هاباید اطلاعات کافی درمورد آن هاداشته باشید تابتوانید لوله مورد نیازخود راخریداری کنید. در این جا قصد داریم شما را با پرکاربردترین لوله های فاضلاب موجود دردنیا و برترین برند های حال حاضر موجوددر بازارآشناکنیم.

لوله PVC

لوله هایPVC  یا همان(polyvinyl chloride pipe) یکی ازمعروفترین لوله های فاضلابی موجوددربازار هستندکه در سال ۱۹۸۰ به جمع لوله های فاضلابی اضافه شدند. این لوله ها درطی مدت زمان کوتاهی توانستند درساختمان های تجاری و مسکونی جای خودرا پیدا کنند و بسیارمحبوب شوند.

پیش از اینکه این لوله هاوارد بازار شوند، اغلب ازلوله های فلزی، گالوانیزه و… برای فاضلاب ها استفاده میشدکه دارای نقاط ضعف فراوانی بودند. با اینکه نمی توان لوله اتصالات فاضلاب PVC را بدون عیب و نقص دانست، اما میتوان گفت که این لوله ها توانسته اند بسیاری از معایب لوله های قدیمی راپوشش دهند و فروش فوق العاده ای در بازارداشته باشند.انواع لوله فاضلاب

این لوله ها عموما دررنگ سفید در بازارموجود هستند وسایز های متفاوتی از آنها وجود دارد. این تنوع درنوع اتصالات و سایز لوله های پی وی سی باعث میشود برای اکثر لوله کشی ها وبه خصوص لوله کشی های فاضلاب منازل از آنهااستفاده شود.

در حال حاضربه طور تقریبی دو سوم از فروش بازارجهانی لوله واتصالات فاضلابی ساختمان هامربوط به لوله PVC است. این لوله ها بدون تردیددارای خواص شیمیایی و مکانیکی قابل قبولی هستند که باعث محبوبیت آنها در میان صاحب خانه ها و پیمانکاران ساختمان ها شده است.

انواع لوله فاضلاب

مزایای لوله های  PVC

  • وزن پایین
  • انعطاف پذیری
  • دوام بالا
  • مقاوم دربرابر اسید و بازها
  • عبور آب پرفشار
  • قیمت مناسب

معایب لوله های PVC

  • خوردگی براثرتماس مداوم با آب گرم
  • خطر خرابی درزیرزمین
  • شکنندگی دراثر تابش پرتو ماورا بنفش

لوله پلیکا

لوله های پلیکا یالوله های UPVC یکی از پراستفاده ترین لوله های فاضلابی مورداستفاده درایران هستند.این لوله ها را میتوان ورژن به روز شده لوله PVC دانست که آن را با رنگ خاکستری در بازار مشاهده می کنید.این لوله ها را از آنجایی با نام پلیکا می شناسند که اولین بار لوله های یو پی وی سی با این برند واردایران شدند. امروزه تولیدکنندگان ایرانی لوله های بسیار با کیفیتی را با بالاترین استاندارد های روز دنیا تولید میکنند. اما کماکان لوله UPVC را با نام پلیکا در ایران میشناسند.

لوله های پلیکادارای شباهت های بسیاری بالوله های PVC هستندو تنها دریک مورد دارای تفاوت اساسی میباشند.لوله فاضلاب PVC حاوی BPA و فتالات میباشد که دو عامل پلاستیکی به شمار می آیند و باعث می شوند این لوله انعطاف پذیری بالایی داشته باشد. تنها یک مسئله وجودداردکه می تواند باعث شود افراداین لوله ها راانتخاب نکنند و تمایل به استفاده از لوله PVC داشته باشند. قیمت بالاترلوله پلیکا نسبت به لوله های PVC باعث شده تا درساختمان ها و سیستم های فاضلاب خانگی مورد استفاده قراربگیرد.

لوله فاضلاب پلی اتیلن

لوله پلی اتیلن سال هاست که به عنوان یک لوله بسیاربا کیفیت درسیستم فاضلاب ساختمان های مسکونی وتجاری مورد استفاده قرار میگیرد. اما توجه داشته باشید که به علت ویژگی هایی که در ادامه ذکر خواهیم کرد، بیشتر در سیستم فاضلاب شهری از این لوله ها استفاده میشود.این روز ها با وجود لوله هایی نظیر لوله PVC و لوله پلیکا کمتر از لوله های پلی اتیلن در ساختمان ها استفاده می شود، اما هنوز هم در بعضی مواردازاین لوله ها استفاده می شود و به کارگیری آنها در ساختمان ها منسوخ نشده است.

پلی اتیلن بسیارمقاوم، محکم و دارای طول عمر بالایی است و قطعا لوله هایی که از این ماده ساخته میشوند هم دارای این ویژگی ها هستند. طول عمر این لوله ها بسیار بالا است و در عین حال به برخی آیتم ها بستگی دارد.به علاوه لوله پلی اتیلن یکی از انواع لوله فاضلابی است که دارای وزن نسبتا سبک و قیمت مناسب است. بنابراین استفاده از آنها در برخی از پروژه های ساختمانی، دور ازذهن نیست.

شما می توانیدبه صورت حرارتی لوله های پلی اتیلن رابه یکدیگر متصل کنیدو از اتصالاتی نظیر زانو، سه راه و …استفاده نکنید. همین امر سبب شده تا در بسیاری از مکان ها بتوان ازاین نوع لوله فاضلاب بهره برد. ازلوله پلی اتیلن در حال حاضر بیشتر برای راه اندازی سیستم فاضلاب شهری استفاده میشود و به علت قیمت بالا کمتراز آنها به عنوان لوله فاضلاب ساختمان استفاده میشود.

  • اتصالی که به صورت حرارتی بین دولوله پلی اتیلن ایجاد میشود، دارای دوام بالایی است.
  • همانندلوله پلیکا ولوله PVC میتوان برای عبورجریان پر فشار آب از این لوله هااستفاده کرد.
  • لوله های پلی اتیلن دارای وزن کمی است واز این رو نصب آنها ساده خواهدبود.
  • این لوله هابه مرور زمان تردو شکننده نخواهند شد.

لوله فاضلاب پوشفیت

پوشفیت نسل جدیدی ازلوله های فاضلابی است که توانسته نصب وراه اندازی سیستم های فاضلابی را بسیارساده تر از گذشته کند. لوله فاضلاب پوشفیت یکی ازجدیدترین محصولات مورد استفاده در لوله کشی قسمت های مختلف ساختمان می باشد و به خاطر مزایای بسیاری که دارد، توسط بسیاری از ساختمان ساز ها و صاحبین منازل مورد استفاده قرار میگیرد.

نحوه نصب این لوله ها بسیارساده تر از لوله های معمولی است واز این رو می تواند سرعت نصب رابسیار افزایش دهد. همچنین افرادی که اطلاعات کمی در مورد نصب و راه اندازی سیستم های فاضلابی دارند، می توانند با رعایت یک سری اصول ساده اقدام به نصب این لوله ها کنند.در یک سوی لوله فاضلاب پوشفیت یک سوکت یک طرفه وجود دارد که لوله دوم درون آن قرار میگیرد. این سوکت ها به خوبی جلوی نشت آب را می گیرند و شما را از هر گونه سه راهی، زانو و… بی نیاز خواهدکرد.

ویژگی‌های لوله فاضلابی پوشفیت

  • سرعت نصب
  • مقاومت بالادر مقابل مواد شیمیایی و اسید ها
  • مواد اولیه متفاوت
  • تنوع درسایز
  • کاهش خطر نشت آب
  • نیازی به خشک بودن لوله نیست
  • استفاده در کنارسایر لوله ها
  • مقاومت نسبت به ضربه و تنش

خرید لوله فاضلاب

برای خریدلوله های فاضلابی میتوانیدبه فروشگاه های عرضه کننده لوله واتصالات ساختمانی مراجعه کنیدو یا اینکه از فروشگاه های اینترنتی متین آنلاین اقدام به خرید محصولات مورد نظر خودکنید .به طور قطع خرید از فروشگاه های اینترنتی برای شما ساده ترخواهد بود و شما می توانید در خانه خود بنشینید و به سادگی تمام لوله های موجود در بازار رامشاهده کنید.

مسلمازمانی که قصد خریدلوله اتصالات فاضلابی رادارید، قیمت از آیتم های مهمی است که باید مد نظر داشته باشید. هر چند که بهتر است هرگز کیفیت را فدای قیمت محصولات نکنید، اما در بعضی از مواقع کیفیت لوله های فاضلابی بسیار به یکدیگر نزدیک هستند. در چنین شرایطی نیاز است تا شما اطلاعات دقیقی از قیمت محصولات داشته باشید تا خرید شما اقتصادی و مقرون به صرفه باشد.همواره می توانید با مراجعه به وب سایت متین آنلاین از محصولات متنوع این فروشگاه بازدیدکنید ومحصولات مورد نیاز خود را خریداری کنید.

 

  • لوله های فاضلاب بخش جدانشدنی سیستم فاضلاب واحدهای مسکونی، تجاری، اداری، صنعتی و… هستند.

  • لوله های PVC و پلیکا حجم بسیاربالایی از بازارفروش لوله فاضلاب رابه خود اختصاص داده اند و در ایران و تمام کشور های اروپای و آمریکا مورد استفاده قرار میگیرند.

  • لوله اتصالات فاضلابی دارای تنوع بسیاری درمواد اولیه و برند های تولیدی هستند.

  • لوله PVC، لوله پلیکا فاضلاب، لوله پلی اتیلن و لوله های پوشفیت فاضلابی از بهترین محصولات درزمینه لوله های فاضلابی هستند.

  • لوله های پوشفیت دارای یک سوکت یک طرفه دردرون خودهستند و برای نصب آنها نیاز به اتصالات لوله فاضلاب نظیر سه راهی و زانو نخواهیدداشت.

  • لوله پلیکا برخلاف لوله های PVC، فاقد موادپلاستیکی اضافی هستند و از این رو به آنها پلاستیک سخت نیز گفته میشود.

برای دریافت مشاوره خرید لوله و اتصالات فاضلابی میتوانید با شماره زیر تماس بگیرید.

09122251350

 

انواع لوله‌های فاضلاب از نظرجنس و نوع اتصال‌

لوله‌هارامی‌توان به انواع مختلف از نظر جنس کاربرد ونحوه اتصالات دسته بندی نمود. درآبرسانی ‌وجمع آوری فاضلاب عمدتا از لوله‌های آهنی و پلاستیکی استفاده می‌شود. لوله‌های آزبست سیمان و لوله‌های بتنی نیز درجمع آوری فاضلاب کاربرد دارند. در لوله کشی آب گرم و سرد مصرفی برای اتصال لوله‌ها به یکدیگر تغییر جهت دادن لوله‌ها انشعاب گیری و یا تبدیل قطر لوله از قطعاتی استفاده میکنند که آنها را اتصالات یاوصاله مینامند.

 

لوله‌ های گالوانیزه

لوله ‌های گالوانیزه خودبه دودسته ‌‌لوله‌های فولادی گالوانیزه ولوله‌های آهنی گالوانیزه تقسیم میشوند ‌. این دو نوع در بازار به لوله‌های آهنی سفید معروف‌اند و عموماً بین این دو نوع فرق گذاشته نمی‌شود. در صورتی که لوله‌های فولادی گالوانیزه در مقایسه با نوع آهنی آن سبک‌تر وبراق‌تر است.هر دو نوع لوله‌های گالوانیزه در شاخه‌های ۶ متری ساخته می‌شوند و در هر دو سر حدیده شده‌اند . قطر اسمی این لوله‌ها‌ تا ۸ اینچ دسته بندی شده‌اند . برای اتصال لوله‌های گالوانیزه نمی‌توان از فرایند جوشکاری استفاده نمود . چرا که در اثر حرارت جوشکاری روی موجود در این لوله‌ها اکسید شده و گاز اکسید روی ایجادشده برای تنفس خطرناک است.

 

لوله ‌های فولادی گالوانیزه

این نوع لوله ‌ها برای آبرسانی و گاهی برای تخلیه فاضلاب به کاربرده میشوندولی مورد استفاده اصلی آن ها برای تهویه است . جنس این لوله‌ ها از فولاد نرمی است که در ساختن آن ورقه فولاد را با فشار داخل قالب عبور داده و درز آن را جوش می ‌دهند و سپس آنها را جهت افزایش مقاومت در برابر اسید ها و زنگ زدگی ‌ها روی اندود (‌ گالوانیزه‌ ) می‌کنند. این نوع لوله ‌ها نسبت به نوع آهنی در برابر اسیدها مقاومت کمتری دارند. برای گالوانیزه کردن لوله‌های فولادی از پیل شیمیایی یا پیل گالوانیک استفاده میکنند.

 

‌لوله‌ های آهنی گالوانیزه

جنس این لوله ‌ها آهن سفید نوردشده است که درز آن توسط دستگاه‌ های درزجوش به هم جوش داده میشودو سپس لوله را در فلز روی مذاب فرو می‌برند. این لوله‌ها از رنگ تیره و خاکستریشان شناخته میشوند.

 

لوله‌ های چدنی‌

جنس این لوله ‌ها ازچدن ریخته گری است وبر حسب نوع کاربرد آن ها انواع و مقدارآلیاژ شکل وطول لوله نوع اتصالات آن ها با متفاوت است. ‌اغلب در سیستم لوله کشی فاضلاب و برای جمع آوری آب ‌های سطحی استفاده می شوند.این نسل لوله ‌ها که استفاده از آن ها تا حدود زیادی منسوخ شده است جز نسل‌های اولیه لوله کشی فاضلاب به شمار می‌آمدند. ‌جنس این لوله‌ها از چدن ریخته گری باآلیاژهای متفاوت است.

 

‌مزایا‌ لوله‌ های چدنی‌

  • ‌مقاومت و استحکام دربرابر فشار خارجی

  • ‌فرسودگی کمتر از لوله‌های فلزی

  • ‌قابلیت استفاده از دستگاه تراکم هواجهت باز نمودن سیستم

  • ‌پایین‌تربودن قیمت نسبت به لوله ‌های آهنی

  • ‌پاس نمودن برخی استانداردهای بهداشتی بسیارسختگیر‌اند جهت فاضلاب ‌های عفونی وسمی

 

معایب‌

  • سنگینی وزن و اجرای بسیار دشوار

  • ‌زنگ‌زدن تحت تاثیر مواد شیمیایی

برای دریافت مشاوره خرید لوله و اتصالات فاضلابی میتوانید با شماره زیر تماس بگیرید.

09122251350

 

لوله‌ های پلی اتیلن‌

از دیگر لوله ‌هایی که درطول زمان برای انتقال ثقلی فاضلاب به کاررفته است می‌توان به لوله ‌های پلی اتیلن با اتصالات جوشی اشاره نمود. این لوله‌ ها نسبت به نسل قبل (چدن) از مزایای بسیار زیادی برخوردار بودند که مهم ترین آنها را می‌توان در وزن کمتر و اجرای ساده‌ترنام برد.‌

 

مزایا‌ لوله‌ های پلی اتیلن‌

  • ‌سبکی وزن

  • ‌زنگ نزدن

  • ‌اجرای ساده تر نسبت به لوله‌های چدنی

  • ‌مقاوم در برابر پوسیدگی‌

  • اتصالات قوی و تحمل فشار بالا ( مسیر آب باران درساختمان‌ های بلند مرتبه )

 

معایب لوله‌های پلی اتیلن‌

  • دشواری اجرا

  • رسوب گرفتن در محل اتصال ( محل جوش به سمت داخل وخارج زائده دار می‌شود )

 

لوله پلیکا  (‌PVC‌) ‌

این لوله‌ها که هنوز درانتقال فاضلاب بیشترین استقبال را دارند ازجنس (پلی ونیل کلراید) هستند . به طور قطع مهم ‌ترین دلیل ماندگاری این نسل از لوله ‌های انتقال فاضلاب قیمت پایین آن ها است که توانسته‌ چشم کارفرمایان را بر روی مشکلات اساسی آن هاببندد.

 

مزایا‌ لوله پلیکا  

  • ‌سبکی وزن و سهولت اجرا

  • ‌مقاومت در برابر اسید و باز

  • ‌عدم رسوب پذیری

  • ‌عدم زنگ زدن

 

معایب‌ لوله پلیکا  

  • ‌خشک شدن وپوسیدگی در طول زمان (شکننده شدن)

  • ‌احتمال خروج از آبندی بر اثرمسائلی چون نشت ساختمان

  • ‌ضخامت دیواره ی کم در بسیاری ازبرند ها و احتمال شکستگی در اثر ورودجسم خارجی

 

لوله‌ های فاضلاب پلی اتیلن موج دار

لوله‌های زه کشی موج دارمحکم، با دوام و مقرون به صرفه بوده وراه حل مناسبی برای سیستم‌ های زه کشی هستند. علاوه بر این، پلی اتیلن، پلاستیک شیمیایی خنثی است که بسیار فرسایش‌گر و مقاوم در برابرسایش است. این نوع از لوله‌ های زه‌کشی به خوبی در برابر برخی از سخت ‌ترین شرایط محیطی و شرایط آب و هوایی نا مساعد خود را به اثبات رسانیده ‌اند. در حقیقت حدود ۹۰ درصد از خطوط لوله‌های زه کشی از پلی اتیلن موج دارساخته شده است.

 

‌لوله ‌های فاضلاب بتنی

لوله‌ های بتنی نیازبه هیچ مقدمه چینی ندارندبه این دلیل که بیشترازهمه در موادومصالح ساختمانی استفاده می ‌شوند. این لوله ‌ها به دلیل قابلیت دسترسی درمحل ، مقرون به صرفه بودن ، مقاومت و دوامشان بیشترین استفاده را دارند . یکی از دلایل دیگر پر استفاده بودن آن ها سازگاری با محیط زیست و ویژگی غیر قابل اشتعال بودن آن ها برخلاف دیگرلوله‌ های پلاستیکی است.

 

لوله ‌های فاضلاب سفالی

“لوله‌ های فاضلاب” سفالی سازگاری بیشتری بامحیط زیست داشته وبه محکمی پلاستیک هستند. اگرچه این لوله‌ها محکم و سازگار با محیط زیست هستند، اما در یک دوره‌ی زمانی نیاز به تعویض دارند بدین جهت که به دلیل شرایط آب و هوایی نا‌مساعد و فشار فاضلاب احتمال ایجاد ترک در آن ها زیاد است. با این حال ، امروزه لوله ‌های سفالی با یک لایه بتون پوشانده شده تا آن ها راسفت و سخت و با دوام‌تر ازپیش نماید. انواع لوله فاضلاب

 

لوله‌های فاضلاب مسی

“لوله ‌های مسی” ، زمانی برای خطوط آب وفاضلاب مسکونی بسیارمورد استفاده قرارمیگرفتند. با این حال، لوله‌های پی وی سی و پلاستیکی جایگزین این لوله‌ها شدند، به این دلیل که مس در حال حاضر بسیار گران بوده و احتمال دارد در طی یک دوره‌ی زمانی زنگ زدگی در آنها ایجاد شود. علاوه بر این، این خطوط لوله، آب و هوای سرد را نمی‌تواند تحمل کنند و به احتمال زیاد چنان چه آب یخ بزند این لوله‌ها می‌ترکند. از این رو،امروزه به ندرت از این لوله‌ها جهت سیستم‌های زهکشی استفاده میشود.

 

لوله‌ های پوشفیت

“پوشفیت” این لوله ‌ها نسل آخرلوله ‌های مورداستفاده در خصوص فاضلاب درجهان هستند. جنس آن ها از پلی پروپیلن (P.P‌)  بوده که در برابر پوسیدگی و‌ شکنندگی نسبت به PVC قابل اعتمادتر است وهم چنین ساختار سوکت و دارا بودن اورینگ (واشر) در اتصالات آن احتمال خروج از آبند را به حداقل کاهش میدهد. ‌در حال حاضر برند‌هایی شروع به تولید لوله‌های پلیکا با اتصالات فشاری (پوشفیت) نموده‌اند که این لوله‌ها در این دسته بندی گنجانده نمیشوند. انواع لوله فاضلاب

 

‌از جمله مزایا‌ لوله‌ های پوشفیت

  • ‌سبکی و سهولت اجرا

  • ‌عدم رسوب پذیری

  • ‌عدم پوسیدگی

  • ‌مقاومت زیاد در برابر اسید و باز

  • ‌عدم شعله وری

  • ‌عدم خروج از آبندی